Vessapassin käyttäjäkysely 31.7. 20 saakka®

MIKÄ?
Vessapassi helpottaa tiettyihin sairauksiin kuuluvien suoliston tai rakon toiminnallisten häiriöiden kanssa elämistä. Tällaisia sairauksia ovat mm. suolistosairaudet, endometrioosi, suolistosyöpä, tietyt neurosairaudet, eturauhasyöpä, gynekologinen syöpä, rakkosyöpä, neuroendokriiniset kasvaimet ja skleroderma. Vessapassi lisää näitä sairauksia sairastavien mahdollisuutta päästä välittömästi lähimpään vessaan.

Sairauksien ikävimpiin oireisiin voi kuulua suoliston tai rakon toiminnallinen häiriö, joka aiheuttaa jopa kymmeniä WC-käyntejä vuorokaudessa. Sairastavat voivat olla pakotettuja pysyttelemään WC:n läheisyydessä: kun tarve päästä vessaan iskee, ei sitä ole aikaa etsiä. Sairastavalla voi olla myös avanne, jonka vaihto voi olla helpompaa ja miellyttävämpää yksityisesti esimerkiksi tilavammassa esteettömässä WC:ssä.

MITEN SE TOIMII?
Vessapassia voi näyttää erilaisten toimipaikkojen henkilökunnalle pyyntönä päästä välittömästi vessaan. Vessapassilaisen voi päästää esimerkiksi inva-WC:hen, henkilökunnan WC:hen tai asiakas-WC:hen, vaikkei henkilö olisi asiakkaana. Näin Vessapassi laajentaa sairastavien elinpiiriä ja parantaa heidän elämänlaatuaan.

Vessapassi-tarra yleisessä vessassa voi toimia myös viestinä muille vessankäyttäjille siitä, että korttia näyttävällä henkilöllä on sairaus, jonka vuoksi hänelle on hyvä antaa nopeasti pääsy WC:hen esimerkiksi jonon ohittamalla .

Vessapassissa mukana olevat yhdistykset pyytävät nyt passin käyttäjiä vastaamaan Vessapassin käyttäjäkyselyyn – tavoitteena on kehittää Vessapassia jatkossa palvelemaan käyttäjiään entistä paremmin. Kysely on auki 31.7. asti. Linkki kyselyyn: