Syke- kerho

SYKE on Kymenlaakson alueen syöpään sairastuneiden lasten vanhempien kerho. Lasten vanhemmat kokoontuvat vertaistapaamisiin tai järjestävät yhteisiä lapsiperheiden tapahtumia. Yhteydenotot puh. 05- 2296 240 tai toimisto@kymsy.fi.

Lasten  syövät  ovat  harvinaisia. Vuosittain  noin 150  lasta  sairastuu  syöpään. Lasten syövät  ovat  erilaisia kuin aikuisten syövät, niiden alkuperä on erilainen ja ne paranevat usein paremmin.

Lapsen sairastuminen syöpään vaikuttaa koko perheeseen, ja he tarvitsevat erityistä tukea selviytyäkseen tilanteessa. Kymenlaakson Syöpäyhdistys maksaa jokaiselle omalla toimialueellaan asuvalle syöpään sairastuneen lapsen perheelle 420 €:n alkuavustuksen.

Mikäli haluat tukea lapsikerhon toimintaa, ota yhteyttä toimistoomme p. 05 2296 240. Lapsille voi tarjota myös elämyksiä,  eli  elokuva-  tai teatteriesityksiä,  kauppakäyntejä tai vierailuja muissa lapsia kiinnostavissa paikoissa.  Tartuntavaaran vuoksi syöpähoitoja saavat lapset eivät voi osallistua yleisötilaisuuksiin.