Vierellä kulkien – Joulutervehdys

Marja-Liisa  Mäntymaa

Marja-Liisa Mäntymaa

Osallistuin vastikään tilaisuuteen, jossa asiantuntija kertoi konsteista, jotka auttavat työhön ja muuhun stressiin liittyvästä rasituksesta palautumiseen. Ei ole yllätys, että luonto, liikkuminen ja kaikki yleistä hyvinvointia, terveyttä ja fyysistä kuntoa edesauttavat asiat auttavat palautumista. Vähemmän tuttu tieto kuitenkin oli, että anteliaisuus ja hyvän tekeminen vaikuttavat samalla tavalla virkistävästi. Antamisen aiheuttamat hyvänolon tunteen biologiset muutokset ovat jopa mitattavissa. Järjestöihmistä lämmitti erityisesti tieto siitä, että hyvää tekeviin asioihin laskettiin mukaan myös toiminta yleishyödyllisissä järjestöissä. Tiede todistaa siis tuoreeksi vanhan viisauden: Joka paljon antaa, hän paljon myös saa.

Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen pian päättyvä toimintavuosi on ollut vilkas. Kerhot ja vertaisryhmät ovat kokoontuneet, tietoa ja tukea on jaettu. Erityisen ansaitun huomion ovat saaneet järjestömme saattohoidon tukihenkilöt. Järjestömme toimijat ovat aikaa ja vaivaa lahjoittamalla tehneet itselleenkin hyvää. Nauttikaamme siis ansaitsemastamme jouluajan levosta ja rauhasta.

Kiitän kaikkia järjestömme jäseniä, aktiiveja ja työntekijöitä pian loppuvan vuoden yhteistyöstä, ja toivotan hyvää ja aktiivista toimintavuotta 2018.