Keskusteluryhmät

Naisten ja miesten vertaistukiryhmät kokoontuvat Kotkassa ja Kouvolassa kerran kuukaudessa. Kokoontumisajankohdat löytyvät Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen tapahtumakalenterista.

Tiedotamme ryhmistä myös paikallislehtien järjestöpalstalla.

Teemaillat

Teemailtoja järjestämme 5-8 kertaa vuodessa alueellisen tarpeen mukaan. Tiedotamme teemailloista tapahtumakalenterissamme sekä paikallislehtien järjestöpalstalla. Tapaamisia ohjaa sairaanhoitaja ja tukihenkilö.

Kurssitoiminta

Kymenlaakson Syöpäyhdistys järjestää kursseja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kurssit ovat Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamia ja osallistujille maksuttomia.

Opastamme alueellamme asuvia syöpäpotilaita ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopivaa kuntoutusta myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallisesta kurssitarjonnasta.

Kursseille hakeminen

Lisätietoja STEA:n ja Kelan tukemista kursseista ja tietoa niille hakeutumisesta saa Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen toimistolta. Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen järjestämille kursseille voi hakea myös sähköisen hakulomakkeen kautta, linkki alla. Hakulomakkeita voi myös noutaa toimistoltamme tai tilata puhelimitse 05 2296 240. Hakulomake on Syöpäjärjestöjen kurssikalenterin liitteenä.

Syöpäpotilaiden lomaviikot

Virkistyslomat toteutetaan yhteistyössä Hyvinvointilomat ry:n kanssa. Lomat on tarkoitettu syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen sekä lapsiperheille, joissa aikuinen on sairastunut syöpään. Lomia rahoittaa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA).