Keskusteluryhmät

Naisten ja miesten vertaistukiryhmät kokoontuvat Kotkassa ja Kouvolassa kerran kuukaudessa. Kokoontumisajankohdat löytyvät Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen tapahtumakalenterista.

Tiedotamme ryhmistä myös paikallislehtien järjestöpalstalla.

Teemaillat

Teemailtoja järjestämme 5-8 kertaa vuodessa alueellisen tarpeen mukaan. Tiedotamme teemailloista tapahtumakalenterissamme sekä paikallislehtien järjestöpalstalla. Tapaamisia ohjaa sairaanhoitaja ja tukihenkilö.

Kuntoutuskurssit

Kymenlaakson Syöpäyhdistys järjestää kursseja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kurssit ovat Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamia ja osallistujille maksuttomia.

Opastamme alueellamme asuvia syöpäpotilaita ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopivaa kuntoutusta myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallisesta kurssitarjonnasta.

Kursseille hakeminen

Lisätietoja sekä Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) että Kelan tukemista kursseista ja tietoa niille hakeutumisesta saa Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen toimistolta. Hakulomakkeita voi noutaa toimistoltamme tai tilata puhelimitse 05 2296 240.

Syöpäpotilaiden lomaviikot

Suomen Syöpäpotilaat ry toteuttaa yhteistyössä Hyvinvointilomat ry:n kanssa syöpäpotilaiden virkistyslomia. Lomat on tarkoitettu eläkkeellä oleville syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen sekä lapsiperheille, joissa aikuinen on sairastunut syöpään. Lomia rahoittaa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA).