Avustukset

Kymenlaakson Syöpäyhdistys tukee avustuksin syöpään sairastuneiden lasten perheitä sekä maksaa jäsenilleen hoitopäiväkorvausta sairaalapäivistä, jotka johtuvat syöpäsairaudesta. Uima-asun käyttöoikeusmerkin annamme sitä tarvitseville neuvontakäynnin yhteydessä. Meiltä saat tietoa myös Syöpäjärjestöjen avustusmahdollisuuksista.

Alkuavustus, jos lapsi sairastuu  syöpään

Jos alle  18-vuotias toimialueellamme asuva lapsi sairastuu syöpään, on hänen perheensä  oikeutettu  alkuavustukseen. Avustuksen saa jokainen perhe riippumatta  siitä  ovatko perheenjäsenet Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen jäseniä. Tuen määrä on 420 €. Avustushakemuksissa avustaa HUSin lasten syöpäosaston kuntoutusohjaaja.

466777_3551192419564_2093187177_o

Hoitopäiväkorvaus

Hoitopäiväkorvaus on 2 euroa/päivä. Hoitopäiväkorvausta maksetaan heti jäseneksi liittymisen jälkeen henkilölle, joka on ollut syöpäsairauden vuoksi sairaalan vuodeosastohoidossa. Hoitopäiväkorvaus maksetaan sairaalan sosiaalityöntekijän  todistuksen perusteella. Korvausta ei makseta yli 6 kuukautta vanhoista maksuista. Pitkäaikaishoitopäätöksen jälkeen ei hoitopäiväkorvausta makseta .

Uima-asun käyttöoikeusranneke

Käyttöoikeusranneke osoittaa, että henkilö saa pitää uimapukua yllä uimahallissa niissäkin tilanteissa, joissa säännöt ohjaavat toimimaan ilman uimapukua. Annamme käyttöoikeusrannekkeen neuvontakäynnillä uimista harrastaville syöpäpotilaille. Rannekkeen saaminen ei edellytä jäsenyyttä.

Syöpäjärjestöjen avustukset