Kuntoutuskurssit

Kymenlaakson Syöpäyhdistys järjestää kursseja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kurssit ovat Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamia ja osallistujille maksuttomia. Opastamme alueellamme asuvia syöpäpotilaita ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopivaa kuntoutusta myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallisesta kurssitarjonnasta.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen  (STEA) tai  Kelan tukemia kursseja järjestetään  ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.  Kurssit  ovat  pääsääntöisesti  osallistujille maksuttomia.

Syöpäjärjestöjen kurssiesite 2021 ilmestyy vuoden alussa

Kurssit Kymenlaaksossa 2021

Kuntoutuskursseilla saa sairauteen ja hoitoihin liittyvää tietoa, sekä tukea toipumiseen ja elämänmuutokseen.   Tavoitteena  on löytää  voimavaroja  ja selviytymiskeinoja arjessa jaksamiseen. Vertaistuki on aina tärkeässä roolissa.

IhaNaiset

• Kurssi auttaa sinua löytämään voimavaroja ja selviytymiskeinoja. Saat keinoja hyvinvoinnin edistämiseen ja pääset pohtimaan mm. naiseutta, tunteita ja tulevaisuutta. Kurssi on tarkoitettu sinulle, jolla on alle kaksi vuotta sairastumisesta.
  • Kurssipaikat: Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen toimisto Kotkankatu 16 B 3.krs, Merikeskus Vellamo
  • Ajankohta: Kurssitapaamiset viisi kertaa 2.2., 9.2. 18.2. 25.2. ja 27.4. sekä lauantaipäivä 20.2.
  • Hakuaika päättyy 8.1.2021
  • Hakemuslomake syöpäpotilaiden kurssille (pdf)
  • Kurssiohjelma: Ihanaiset ohjelma

Luonnosta ja vertaistuesta voimaa suruun – kurssi syöpään menehtyneiden läheisille

• Kurssilla saat tukea suruusi ja keinoja käsitellä tunteitasi. Kurssilla hyödynnetään luontoa ja luonnossa liikkumista. Kurssi on tarkoitettu sinulle, joka olet menettänyt läheisesi viimeisen kolmen vuoden aikana.
  • Kurssipaikka: Puhjonranta , Kouvola
  • Ajankohta: 23.-26.8.2021, kurssin kesto  4  päivää
  • Majoittuminen kahden hengen huoneissa, täysihoito
  • Hakuaika päättyy 2.8.2021