Kuntoutuskurssit

Kymenlaakson Syöpäyhdistys järjestää kursseja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kurssit ovat Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamia ja osallistujille maksuttomia. Opastamme alueellamme asuvia syöpäpotilaita ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopivaa kuntoutusta myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallisesta kurssitarjonnasta.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen  (STEA) tai  Kelan tukemia kursseja järjestetään  ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.  Kurssit  ovat  pääsääntöisesti  osallistujille maksuttomia.

Syöpäjärjestöjen kurssiopas 2021(pdf

Kurssit Kymenlaaksossa 2022

Kuntoutuskursseilla saa sairauteen ja hoitoihin liittyvää tietoa, sekä tukea toipumiseen ja elämänmuutokseen.   Tavoitteena  on löytää  voimavaroja  ja selviytymiskeinoja arjessa jaksamiseen. Vertaistuki on aina tärkeässä roolissa.

Miesten kesken -avokuntoutuskurssi syöpään sairastuneille miehille, joilla sairastumisesta alle 2 vuotta

• Kurssin tavoitteina ovat sairauden aiheuttamien tunteiden käsittelemään oppiminen, hoitojen vaikutusten tiedostaminen, voimavarojen lisääminen, liikunnan ja oikeanlaisten elämäntapavalintojen tiedostaminen toipumisen kannalta sekä vertaistuen avulla uudesta elämäntilanteesta selviäminen.
  • Kurssipaikat: Anjalan nuorisokeskus Ankkapurha
  • Ajankohta: Kurssitapaamiset viisi kertaa: 21.4., 28.4., 12.5., 19.5. klo 17-20 ja 7.5. klo 9-15 sekä palautetapaaminen 18.8. klo 17-20.
  • Hakuaika päättyy 1.4.2022
  • Kurssihakemus syöpään sairastuneen yksilö-, pari- ja perhekurssille (pdf)
  • Kurssiohjelma: Miesten kesken -ohjelma (pdf)

Luonnosta ja vertaistuesta voimaa suruun – kurssi syöpään menehtyneiden läheisille