Kurssitoiminta

Kymenlaakson Syöpäyhdistys järjestää kursseja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kurssit ovat Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamia ja osallistujille maksuttomia. Opastamme alueellamme asuvia syöpäpotilaita ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopivaa kuntoutusta myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallisesta kurssitarjonnasta.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen  (STEA) tai  Kelan tukemia kursseja järjestetään  ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.  Kurssit  ovat  pääsääntöisesti  osallistujille maksuttomia.

Syöpäjärjestöjen kurssiopas 2022(pdf)

Kurssit Kymenlaaksossa 2022

Kuntoutuskursseilla saa sairauteen ja hoitoihin liittyvää tietoa, sekä tukea toipumiseen ja elämänmuutokseen.   Tavoitteena  on löytää  voimavaroja  ja selviytymiskeinoja arjessa jaksamiseen. Vertaistuki on aina tärkeässä roolissa.

Ihana minä -kurssi

Tervetuloa mukaan syys-lokakuussa Kouvolassa järjestettävälle IHANA MINÄ! – kurssille.

Kurssi sisältää viisi iltatapaamista Kouvolassa, Myllykoskella Joogasali Huilissa ja yhden lauantaipäivän Valkealan Puhjonrannassa. Kurssin ajatuksena on herätellä omia voimavaroja ja hyvinvointia vertaistuen, voimauttavan taidetyöskentelyn ja rentouttavan joogan kautta. Kurssilla pohditaan omia jaksamisen avaimia ja kokonaisvaltaista hyvinvointia seksuaaliterapeutin johdolla. Kurssiin sisältyy myös hemmotteluilta ihonhoidon parissa.

Kurssin rahoittaa STEA ja se on osallistujille maksuton, vain matkakulut kurssilaiset maksavat itse. Kurssilla on mukana Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Minna Tani. Lisätietoja ja hakemuksia saa Minnalta, p. 0440 579 529.. Kurssille mahtuu 12 naista ja hakuaika päättyy 1.8.2022.

Hakemus kursseille (1)

Luonnosta ja vertaistuesta voimaa suruun – kurssi syöpään menehtyneiden läheisille