Kuntoutuskurssit

Kymenlaakson Syöpäyhdistys järjestää kursseja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kurssit ovat Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamia ja osallistujille maksuttomia. Opastamme alueellamme asuvia syöpäpotilaita ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopivaa kuntoutusta myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallisesta kurssitarjonnasta.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen  (STEA) tai  Kelan tukemia kursseja järjestetään  ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.  Kurssit  ovat  pääsääntöisesti  osallistujille maksuttomia.

Syöpäjärjestöjen kurssiesite 2020 ilmestyy vuoden alussa

Kurssit Kymenlaaksossa 2020

Kuntoutuskursseilla saa sairauteen ja hoitoihin liittyvää tietoa, sekä tukea toipumiseen ja elämänmuutokseen.   Tavoitteena  on löytää  voimavaroja  ja selviytymiskeinoja arjessa jaksamiseen. Vertaistuki on aina tärkeässä roolissa.

Liiku ja jaksa paremmin

• Kurssin kuvaus: Kurssin tavoitteena on herätellä ja tunnistaa omia voimavaroja sairauden jälkeen. Kurssi sisältää kuusi eri teemaista tapaamista, joissa käsitellään omaan jaksamiseen liittyviä asioita. Kurssilla saat vertaistukea ja saat jakaa omia kokemuksia ja ajatuksia
  • Kurssipaikat: Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen toimisto Kotkankatu 16 B 3.krs, Kumppanuustalo Viikari (jooga), Merikeskus Vellamo (taideterapia)
  • Ajankohta: 1.9.klo 7-20, 8.9. klo 17-20, 11.9. klo 16-19, 19.9 klo 9-15, 24.9. klo 17-20, 1.12.klo 17-20