Kuntoutuskurssit

Kymenlaakson Syöpäyhdistys järjestää kursseja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kurssit ovat Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamia ja osallistujille maksuttomia. Opastamme alueellamme asuvia syöpäpotilaita ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopivaa kuntoutusta myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallisesta kurssitarjonnasta.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen  (STEA) tai  Kelan tukemia kursseja järjestetään  ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.  Kurssit  ovat  pääsääntöisesti  osallistujille maksuttomia.

Syöpäjärjestöjen kurssiesite 2019:Syopajarjestot_kurssiopas2019

Kurssit Kymenlaaksossa 2019

Kuntoutuskursseilla saa sairauteen ja hoitoihin liittyvää tietoa, sekä tukea toipumiseen ja elämänmuutokseen.   Tavoitteena  on löytää  voimavaroja  ja selviytymiskeinoja arjessa jaksamiseen. Vertaistuki on aina tärkeässä roolissa.

IhaNaiset – kurssi syöpään sairastuneille naisille

• Kurssin kuvaus: Kurssin tavoitteena on herätellä ja tunnistaa omia voimavaroja sairauden jälkeen. Kurssi sisältää kuusi eri teemaista tapaamista, joissa käsitellään omaan jaksamiseen liittyviä asioita. Kurssilla saat vertaistukea ja saat jakaa omia kokemuksia ja ajatuksia
  • Kurssipaikat: Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen neuvonta-asema Salpausselänkatu 29 A 11,  Puhjonranta, Kouvola ,  Lilja kauneus- ja hyvinvointiklinikka
  • Ajankohta: 9.4.-13.5.2019, 5 tapaamiskertaa 9.4.,16.4., 24.4.,13.5. klo 17, 4.5. klo 10-19
  • hakuaika päättyy 8.3.2019
  • Hakulomake:Hakemuslomake_syopapotilaiden_kurssille1
  • Kurssiohjelma:NAISTEN-KURSSI-2019-OHJELMA

Yhes eteenpäin – kurssi syöpään sairastuneille ja läheisille

Sopiva aika hakeutua kurssille on n. 3 v sairastumisesta. Kurssi on tarkoitettu syöpään sairastuneille sekä naisille että miehille ja heidän läheisilleen.

• Kurssipaikka: Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen omat tilat
  • Ajankohta: 5.9., 12.9., 19.9. ,26.9. klo  17  ja  lauantai 21.9. klo  9-15,  ja seurantatapaaminen loppusyksyllä klo 17-20.
  • Tapaamiskertoja on 6
  • Kurssi toteutetaan iltaisin sekä  yhtenä  lauantaipäivänä
  • hakuaika päättyy 9.8.2019
  • Hakulomake:Hakemuslomake_syopapotilaiden_kurssille1