Kuntoutuskurssit

Kymenlaakson Syöpäyhdistys järjestää kursseja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Kurssit ovat Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) rahoittamia ja osallistujille maksuttomia. Opastamme alueellamme asuvia syöpäpotilaita ja heidän läheisiään löytämään itselleen sopivaa kuntoutusta myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallisesta kurssitarjonnasta.

Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen  (STEA) tai  Kelan tukemia kursseja järjestetään  ympäri vuoden ja eri puolella Suomea. Voit hakea mille tahansa kurssille asuinpaikastasi riippumatta.  Kurssit  ovat  pääsääntöisesti  osallistujille maksuttomia. Vuoden 2018 kurssien rahoitukset päätetään joulukuussa.

Kurssit muualla Suomessa

Kurssit Kymenlaaksossa 2018

Kuntoutuskursseilla saa sairauteen ja hoitoihin liittyvää tietoa, sekä tukea toipumiseen ja elämänmuutokseen.   Tavoitteena  on löytää  voimavaroja  ja selviytymiskeinoja arjessa jaksamiseen. Vertaistuki on aina tärkeässä roolissa.

Toiminnallinen tukihenkilöviikonloppu

Löydä voimavarasi– keinoja  arjen jaksamiseen
Avokurssi syöpään sairastuneille naisille

Luonnosta  voimaa  suruun