Roosa-nauhat 7.10. klo 10 -13 Pasaatissa

Riitta  Korhonen

Riitta Korhonen

Suuren elämänmuutoksen kohdatessa on tärkeää tietää, ettei ole yksin. Lähipiirin ja yhteisön tuki antaa voimaa katsoa rohkeasti eteenpäin. Syöpäsäätiö on Suomen merkittävin yksityinen syöpätutkimuksen rahoittaja, ja Roosa nauha sen tunnetuin keräys.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanja on nyt käynnissä. Keräysvaroilla tuetaan rintasyöpätutkimuksen lisäksi myös muiden syöpien tutkimusta. Tämän vuoden teemana ovat suolistosyövät. Upean uuden Roosa nauhan on suunnitellut Eva Wahlström.

Roosa nauha -keräystä voi tukea ostamalla Roosa nauhan, keräystuotteita tai lahjoittamalla. Keräysvaroilla tuetaan syöpätutkimuksen lisäksi sairastuneille ja heidän läheisilleen tarjottavaa maksutonta neuvontapalvelua. Roosa nauhalle tehdyistä lahjoituksista ja nauhojen myyntituotoista hyötyvät yhä useammat suomalaiset. Joka vuosi yli 34 000 suomalaista sairastuu syöpään. Syövän ennaltaehkäisyä ja hoitoja kehitetään vain syöpätutkimuksen kautta.

Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen hoitajat ovat myymässä Roosa-nauhoja Kotkassa kauppakeskus Pasaatissa markkinapäivänä 7.10. klo 10 – 13. Nauhan hinta on 4 €. Muistathan, että ostamalla nauhan juuri meiltä, tuet myös alueellista syöpäpotilaiden ja heidän läheistensä tuki- ja neuvontapalvelua.

Nähdään Pasaatissa !