Vierellä kulkien – toiminnanjohtajan terveiset

Riitta  Korhonen

Riitta Korhonen

Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen toiminta   teki  minuun vaikutuksen jo  1980-luvulla.  Liityin   yhdistyksen kannatusjäseneksi, koska   lähipiirissäni, sukulaisissa ja  tuttavissa oli useita    syöpään sairastuneita    henkilöitä.    Sairaalassa  työskennellessäni  syöpäsairauksien hoito  sekä potilaiden ja  läheisten kohtaaminen tuli  monella tapaa  tutuksi.  En  kuitenkaan  koskaan ajatellut,  että  päätyisin  30  vuotta  myöhemmin Kymenlaakson Syöpäyhdistykseen töihin.

Parasta  työssäni on,  että  voin  antaa työvuosieni  aikana saavuttamani tiedon,  kokemuksen  ja   ammattitaidon  suoraan  syöpään sairastuneiden ja  heidän läheistensä käyttöön.    Yhdessä  asiakkaiden, työtovereiden,   vapaaehtoisten  sekä  luottamushenkilöiden  kanssa  suunnittelemme  yhdistyksen  toimintaa  sellaiseksi,  että se  vastaisi mahdollisimman  monen  syöpään sairastuneen henkilön tarpeisiin.

Vierellä  kulkien  blogi  aloittaa sarjan, jossa  Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen toiminnassa  mukana  olevat  henkilöt  tuovat  esille   omia  ajatuksiaan järjestön tarjoamista syöpätyön tukitoiminnoista.

Ensimmäiseksi   ”heitän  viestikapulan” tukihenkilönä  toimivalle  Noralle. Tukihenkilöt  ovat  syöpäyhdistyksen neuvontahoitajien   kullanarvoisia työpareja. He  osaavat tukea sairastuneita  ja  läheisiä oikealla tavalla, kuunnella ja kulkea  vierellä.

Kiitos  tukihenkilöt – olette  huippuja!