Vierellä kulkien – Hyvää kesää !

Minna, Eila, Jaana, Riitta

Kevätkausi vuodesta 2018 on ohitse ja suloinen suvi  on saapunut.  Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen kevät oli  vaiherikas ja sopivan  kiireinen. Kotiu duimme Kouvolan uudelle neuvonta-asemalle mainiosti ja asiakaskuntakin  löysi  hyvin uuteen osoitteeseen. Keväällä  järjestimme tupakanvieroitus ryhmän, erilaisia terveydenedistämistapahtumia ja teematapaamisia.

Toiminnallinen tukihenkilökurssi  pidettiin keväisessä  Puhjonrannassa.  Perustyötä  riitti myös, ja  olemme   tukeneet syöpään  sairastuneita  sekä heidän läheisiään sairauden kaikissa vaiheissa  ja myöskin  surun kohdatessa.

Vapaaehtoiset ovat olleet  korvaamaton  voimavara  yhdistyksessämme. Tukihenkilöt vierailivat ahkerasti saattohoidon tukiosastoilla sekä kotihoidossa  olevien potilaiden luona.

Sytomyssyjen, rannekkeiden ja villasukkien tekijät  ahkeroivat  kevään aikana  valtavan kasan lämmöllä ja ajatuksella neulottuja tuotoksia lahjoitettavaksi syöpäpoliklinikalla ja tukiosastoilla hoidossa  oleville  syöpäpotilaille.

Kevään työtä  rytmitti  myös  hallinnolliset  työt.  Hus  piirissä   kilpailutettiin     rintaproteesien palvelutuotanto, jonka  seurauksena   Kymenlaakson Syöpäyhdistys valittiin  edelleen  Carea-alueen   rintaproteesinvälittäjäksi.  Eu  tietosuojauudistuksen  voimaantulo  sekä  Nepton työajanseuranta järjestelmän käyttöönotto  vaati  koko henkilökunnalta opettelua  ja  asiaan sitoutumista.

Nyt,  kesäkuun puolessa  välissä  tuntuukin ,  että  ”takki  on melko tyhjä”.  Kaakkois-Suomen  Syöpäyhdistysten  yhteiset  työhyvinvointipäivät sekä   kesäkuun   loppupuolella  alkavat   kesälomat  osuvat  siis  varsin sopivaan paikkaan.

Kotkan toimistomme  on avoinna kesäkuussa normaalisti,  mutta  heinäkuussa   palvelemme  asiakkaita  vain tiistaisin, jolloin hoidamme  ainoastaan kiireelliset  asiat.  Syöpäjärjestöjen   valtakunnallinen neuvontapalvelu  toimii  koko kesän.

Lomien jälkeen,  heti  elokuun  alussa,   vietämme Iitissä jäsenten yhteistä virkistyspäivää.  Lisää  Syksyn tapahtumia  löytyy  kotisivujen tapahtumakalenterista.

Toivotamme kaikille asiakkaillemme, vapaaehtoisillemme ja yhteistyökumppaneillemme oikein virkistävää ja voimaannuttavaa kesää!