Vietämme Miestenviikkoa 19.4. – 23.4.

Minna Tani

Olisiko sinulla halua tehdä hyvää ja olla MR VAPAAEHTOINEN?

Tällä viikolla nostamme esiin MIEHIÄ, jotka toimivat erilaisissa vapaaehtoistehtävissä ja käyvät vertaistukiryhmissä.

Miesten osuus vapaaehtoisista on vähäinen, mutta sitäkin tärkeämpi. Vapaaehtoistyön muotoja yhdistyksessämme on paljon ja oman osallistumismääränsä voi itse päättää. Vapaaehtoistyöstä ei makseta palkkaa vaan se on pikemminkin oma harrastus. Harrastus, jossa voi olla avuksi ja tueksi vaikeassa elämäntilanteessa olevalle tai auttaa kehittämään yhdistyksen toimintaa.

Viikolla 16 Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen Facebookiin ja Instagramiin ilmestyy henkilökuvia miehistä, jotka ovat löytäneet tämän vapaaehtoistoiminnan ääreen. Esimerkiksi Miki kertoo mitä vertaistukihenkilönä toimiminen hänelle merkitsee, ja Gregorius paljastaa miksi haluaa olla mukana alaosaston virkistystoiminnassa. Mukana ovat myös saattohoidon tukihenkilö Veikko ja Kymenlaakson Syöpäyhdistyksen hallituksen jäsenenä toimiva Hannu.

Torstai 22.4. pyhitetään miesten vertaistukiryhmien esittelylle ja voimme lukea miksi Oiva haluaa olla mukana keskustelemassa syöpää sairastavien miesten kanssa niin suruista, huolista mutta myös iloista.

Tervetuloa kurkkaamaan tulevan viikon ajan Facebookiin mitä näillä mahtavilla miehillä on mielessä ja jos heidän tarinansa sytyttivät Sinussa vapaaehtoistyöntekijän kipinän, ota rohkeasti yhteyttä.

Aurinkoista kevättä!