Kouvolan teatteri -Adalmiinan Helmi live stream näytös 18.12. klo 18.00 syöpäsairaille lapsille ja heidän perheilleen

Kouvolan Teatterin tulossa olevan lastennäytelmän Adalmiinan helmen yksi pääharjoitus livestriimataan maksutta Kymenlaakson ja Saimaan Syöpäyhdistysten lapsiperheille 18.12. Läpimenoesityksen videointi toteutetaan hyväntekeväisyys tapahtumana yhteistyössä TAVATON median ja Foto Monzan kanssa. Myöskään kirjailija Anna Krogerus ei nosta tekijänoikeuskorvauksia esityksestä.

Kouvolan Teatteri on useana vuonna tarjonnut syöpää sairastaville lapsille ja heidän perheilleen mahdollisuuden nähdä ohjelmistossa olevan lastennäytelmän maksutta ilman muuta yleisöä. Sairaat lapset eivät voi käydä teatterissa tavalliseen tapaan, vaan heitä varten on järjestetty oma esitys tarkoin hygienia rajoituksin. Paikan päällä on ollut parhaimmillaan noin 20–30 lasta ja aikuista.

Anne Jokivirta Kouvolan teatterista toteaa, että ollut sydäntä lämmittävää olla mukana tuottamassa iloa lapsille, jotka eivät syöpäsairauden takia voi liikkua niin vapaasti kuin muut lapset. Teatterivierailu on voinut olla jopa vuoden kohokohta! Lastennäytelmien tarinat ja visuaalinen maailma vievät lapset hetkeksi pois sairastamisen maailmasta.

Livestriimauksen odotetaan tavoittavan aiempaa enemmän syöpään sairastuneiden lasten perheitä Kouvolan, Kotkan ja Lappeenrannan alueilta. On hienoa, että Kouvolan Teatteri haluaa muistaa syöpään sairastuneita lapsia ja heidän perheitään tarjoamalla ohjelmaa pyyteettömästi vuodesta toiseen.

Lapsille Adalmiinan helmen seuraaminen kotisohvalta on tärkeä hetki ja korostaa kulttuurin hyvää tekeviä vaikutuksia. Kun lapsi sairastuu syöpään, koko perhe elää sairastuneen ehdolla ja viettää hyvin rajoitettua elämää kohonneen infektioriskin vuoksi. Heidän elämänsä on jatkuvasti rajoitetumpaa kuin terveiden ihmisten nyt Korona-pandemian aikana.

Adalmiinan helmeä pääsee seuraamaan ilmoittautumalla 17.12. mennessä osoitteeseen toimisto@kymsy.fi. Lähetämme sähköpostissa linkin, jolla pääsee liittymään esitykseen.

Kiitos Kouvolan Teatteri, TAVATON media ja Foto Monza, jotka mahdollistatte lapsille ja heidän perheilleen tämän teatterielämyksen
Rauhallista Joulua ja Hyvää Uutta Vuotta!

Riitta Korhonen
Kymenlaakson Syöpäyhdistys ry