Maunon kevätkävely 13.5.

Saimme kevättalvella yhteydenoton nuorelta pyhtääläiseltä Maunolta, joka kysyi haluaisiko syöpäyhdistys tulla mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan hänen järjestämäänsä hyväntekeväisyyskävelyä, jossa kerätään varoja Syöpäsäätiölle.
Olimme heti mukana, sillä on aika harvinaista, että 16 -vuotias nuori järjestää tällaisen tapahtuman. Samalla voimme tapahtumassa tuoda KymSyn tukipalveluita ja osaamista esille ja voimme tsempata nuorta miestä joka on hyvällä asialla. Mauno on kuitenkin jo kokenut hyväntekeväisyystempausten järjestäjä, sillä hänellä on takanaan tätä ennen kaksi kävelytapahtumaa ja yksi joulukeräys Kymenlaakson keskussairaalan lastenosaston hyväksi. Osallistujamäärät ovat kasvaneet pikkuhiljaa ensimmäisen kävelyn 30:stä tämän vuoden 85 osallistujaan.

Maunon pontimena varojen keräämiseen on isoveljen sairastuminen syöpään. Kun joku perheenjäsenistä saa syövän se koskettaa koko perhettä ja kaikki tuki on tarpeen. Mauno haluaa myös edistää syöpätutkimusta, että voitaisiin löytää keino parantaa sellaisia syöpiä, joihin nyt ei ole hoitoa.

Lauantaina ilma oli ihastuttavan keväinen, lämmintä noin 15 astetta ja koivut pienellä hiirenkorvalla. Meillä oli siis aivan täydelliset olosuhteet kävellä ja nauttia luonnosta siinä samalla. Kävelyporukka kerääntyi Pyhtään Huutjärven kirjastolle, josta lähdettiin noin 3 km mittaiselle reitille. Mauno johti tervetuliaissanat sanottuaan joukot Huutjärven ympäri johtavalle reitille ja jokainen sai kävellä kuntonsa mukaan, neuvontahoitaja Jaana piti perää ja katsoi, että kaikki tulivat turvallisesti takaisin kirjastolle.
Pyhtään kunnan tarjoamat mehut ja pullat nautittuamme jäimme jännittämään kävelytapahtuman lahjakortin arvontaa, euroviisuja ja ennakkosuosikki Käärijän sijoitusta sekä MM- jääkiekko-ottelua.