Neuloisitko meille sytomyssyn tai kaksi ?

Haastamme  kaikki   käsityön ystävät neulomaan sytomyssyjä.  Myssyt  kerätään Kymenlaakson Syöpäyhdistykselle  Kotkaan  tai Kouvolaan  toukokuun loppun mennessä   ja ne lahjoitetaan Kymenlaakson Keskussairaalan   syöpätautien   osastolle   ja poliklinikalle kesäkuussa.

Sytostaattihoitojen aikana   syöpään sairastuneen henkilön hiukset   harventuvat  tai  lähtevät  kokonaan.  Myssykampanjan idea  on ilahduttaa  näitä  potilaita.  Myssyt  tulee neuloa  pehmeästä langasta  joka  ei kutita. Kokemuksen mukaan puuvilla ja merinovillalanka  sopii  tarkoitukseen parhaiten.

Liity  mukaan neuvontahoitajiemme   perustamaan Facebook  ryhmään.   Ryhmässä    saa kertoa  mahdollisista  lankalahjoituksista , jakaa   hyviä  myssyohjeita  sekä  tietenkin   lisätä  sinne kaikki   kampanjaan  lahjoitettavat  sytomyssyt.   Toivoisimme, että  lahjoitusmyssyihin    liitetään pesuohje  ja  tekijän etunimi :).    Mahdollisista  myssy- tai lankalahjoituksista  voit  olla yhteydessä  myös toimistoomme  puh. 05- 2296 240 tai toimisto@kymsy.fi.     Myös miesten myssyjä tarvitaan .

Lahjoitettavaksi neulottuja myssyjä voi toimittaa toukokuun loppuun saakka.
KOTKA:
  • Kangas Keidas, Sutelan Prismalla
  • Kymenlaakson Syöpäyhdistys, Kotkankatu 16 B 35
HAMINA:
  • Käsityöliike Kissanviiksi, Neuvoton
  • Kaakon Näkökulma Haminan keskustassa

KOUVOLA:

• Taitoshop, Kauppakeskus Valtari
  • Kuusaan Liivishop, Kauppalankatu 5, 45100 Kouvola
  • Kymenlaakson Syöpäyhdistys, Kauppalankatu 17 – Huom! avoinna vain ajanvarauksella. Soita puh. 0440 579 529 jotta hoitaja on paikalla

KOUVOLA, INKEROINEN :

• Kukkalinja, Jokipellontie 12, 46900 Inkeroinen

IITTI :

• Kausalan apteekki, Iitintie 9, 47400 Kausala

VIROLAHTI:

• Virolahden apteekki, Itätie 1, 49900 Virolahti

Sytomyssyt lahjoitetaan kesäkuussa Carean syöpätautien osastolle ja poliklinikalle.