Syksyn tuki-, ryhmä-ja virkistystoiminta – vahva suositus maskien käyttöön

Tänään uutisoitiin Suomessa 296 uutta Korona tartuntaa. Pandemia on kiihtymässä koko maassa, ja on joillakin alueilla jo karkaamassa käsistä. Kymenlaaksossa tautitilanne on tällä hetkellä perustason vaiheessa, mutta tilanne voi muuttua pian täälläkin.

Toimintaamme osallistuu koronaviruksen riskiryhmään kuuluvia henkilöitä ja heidän läheisiään, joten on erityisen tärkeää noudattaa huolellisesti perusohjeita. Hyvän käsihygienian ja turvavälien lisäksi on maskien käyttö otettava osaksi arkea. Kymsote on 5.10. antanut vahvan suosituksen, että maskeja käytetään yli 50 hengen joukkotapaamissa niin sisällä kuin ulkonakin. Maskia on käytettävä julkisilla paikoilla aina kun turvavälejä ei ole mahdollista noudattaa.

Kymenlaakson Syöpäyhdistys palvelee myös koronavirusepidemian aikana. Neuvontahoitajamme kuuntelevat, keskustelevat ja antavat tukea syöpäpotilaille ja heidän läheisilleen puhelimitse, sähköpostitse ja verkon välityksellä. Koulutetut tukihenkilömme ovat myös käytettävissä. Kasvokkaiset tapaamiset sovitaan ensin puhelimitse, ja sisätiloissa toteutettavissa tukitapaamisissa käytetään hengityssuojaimia.

Välitämme rintaproteeseja maksusitoumusta vastaan. Sovitusajan voi varata toimistoltamme. Toimitilojemme hygieniatasoa on entisestään nostettu ja huolehdimme turvaväleistä. Henkilökunta työskentelee toimipisteissämme terveinä ja oireettomina. Samaa edellytämme asiakkailtamme, jotka saapuvat neuvontahoitajan vastaanotolle tai vertaisryhmään. Tarjoamme hengityssuojaimet myös asiakkaidemme käyttöön.

Autamme sinua mielellämme. Soita 05 2296240. Sairaanhoitajamme ovat valmiina antamaan ajanvarauksella tukea, keskusteluapua sekä tietoa sairaudesta, sen hoidosta ja toipumisesta. Hoitajilta saat tietoa myös yhdistyksen palveluista, kuntoutumisvaihtoehdoista ja vertaistuesta.

Seuraamme THL:n ja Kymsoten ohjeita. Toimintamme muutoksista tiedotamme kotisivuillamme ja somekanavissamme, joihin päivitämme ajankohtaiset asiat.

Lisätietoa alueen Koronasuosituksista löydät Kymsoten sivuilta